zondag, november 04, 2012

Onbekommerd onverschillig


Vanochtend was mijn ontbijt een toetje. Vrij vreemd zou je misschien denken, maar dat is het natuurlijk niet
.
Tegenwoordig is vrij weinig nog vreemd. Tegenwoordig is het de tegenwoordige tijd waar je in leeft. Nu, hier, drift. En als iemand je vraagt waarom, zeg je gewoon; Je ne sais pas. Je ne sais pas waarom ik dat doe. En dat wordt dan heel niet vreemd gevonden.

Je ne sais pas waarom ik dat doe. Je ne sais pas waarom ik ontbijt met een toetje. Je ne sais pas gewoon niet.

Je ne sais pas waarom ik zei wat ik eerder zei en je ne sais pas ook niet waarom ik vroeg wat ik zojuist vroeg. Tu sais waarom je zo naar me staart?...Nou dan.

Drift. Oerdrift. Onverklaarbare oerdrift.

Daar hoef je, je in de tegenwoordige tijd schijnbaar niet voor te verontschuldigen. Je ne sais pas waarom je, je daarvoor zou moeten verontschuldigen.

Je ne sais pas waarom de mens elkaar opzoekt en afstoot. Je nes ais pas waarom jij en ik elkaar beter willen leren kennen. Je ne sais pas waarom ik geniet van een roze pudding in de ochtenduren. 

1 opmerking:

  1. Groot gelijk hoor.
    Vraag me ook altijd af waarom mensen willen leven naar de gebruikelijke standaard en de normen die nu eenmaal gelden, ook al ligt dat niet in hun aard.
    Dus ik pleit mee voor meer je ne sais pas´s ! :D

    Heel leuk geschreven, overigens!

    BeantwoordenVerwijderen