dinsdag, oktober 04, 2016

Third grade math practice

Ik zit aan die tafel met die koffie in dat ene kantoor met een nummertje en ik wacht. Op de gang hoor ik voetstappen van die ene mevrouw die mij net die koffie heeft gegeven en ik hoor haar spreken in een telefoon; ‘Je afspraak zit in 1’. Ik wacht en ondertussen kijk ik om me heen, naar 1.

In 1 staat een tafel en er hangt een scherm van abnormale proportie en er staan twee stoelen en er staat volgens mij een plant. De stoelen in 1 zitten best lekker en ik vraag me af of een stoel als deze, bedoeld voor een kamer als 1, ook zou staan bij de eettafel bij mij thuis. Ik neem me voor zo direct te vragen wat deze ene stoel nu eigenlijk gekost heeft maar gooi dit idee daarna direct weer overboord.

In 1 staat een theedoos op de tafel en er ligt 1 folder en 1 opschrijfboek en 1 A-4 met nog meer informatie die ook in die folder staat maar dan in het Engels. In 1 hebben ze goed nagedacht over verschillende nationaliteiten en ik bedenk dat ik welkom ben. Maar ik betwijfel of ik me ook zo voel. Want in 1 is de deur dicht en ik prefereer plekken waar de deur altijd open staat. Misschien is 2 wel de plek voor mij, woekert door mijn hoofd terwijl ik wacht.

Ik neem 1 slok van mijn koffie en ga niet voor een tweede. 1 hoofd zit vol. 2 voeten die tikken. 3 haren op mijn arm kriebelen in de airco van 1.

4 ogen kijken mij aan vanaf de overkant van de straat, want 1 heeft ook een raam. 5 onzekerheden zijn aanwezig. 6 stemmen in mijn hoofd praten. 7 suikerklontjes liggen in een kopje. 8 pluisjes aan de rand van mijn sjaal. 9 pennen in het pennenbakje op de tafel in 1.

Aan het eind van de afspraak stop ik, als de man even niet kijkt, alle 9 pennen in mijn tas en ik verheug mijzelf op het schrijfplezier dat ik de komende tijd zal beleven en ik geef de man een hand en ik knik zoals het hoort en ik tel in mijn hoofd tot 10 en ik loop met ferme pas naar buiten en ik begin nog eens bij 1 en ik houd mijzelf voor dat als ik tot 100 kan tellen; ik er toch echt wel moet zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten