woensdag, januari 04, 2012

Duivelachtig slecht en niet te vergeten incompleet

Broccolidip met geitenkaas. Dat is nu niet zozeer en gerecht wat mij direct aan zou spreken. Maar dat terzijde.

Eten is een onderwerp dat in en rondom de decembermaand veelal ter sprake is. Maar helaas niet minder in het nieuwe jaar. Menig goed voornemen heeft dan ook te maken met voeding. Gezondere voeding of minder voeding. Als het niet over eten gaat dan heeft het negen van de tien keer te maken met andere manieren van gezond leven, zoals sporten of stoppen met roken. Zo zie je maar weer dat iedereen in wezen hetzelfde is. Maar niet minder belangrijk natuurlijk.

Goede voornemens zijn fijn, zodat je een goede start kan maken aan het begin van het jaar. Maar het kan er ook voor zorgen dat je jezelf een nog grotere nietsnut gaat voelen dan vóór de jaarwisseling omdat het blijkt dat je de discipline niet hebt om je aan alle voornemens te houden.

Ik ben zo bedachtzaam geweest om mijn goede voornemens beperkt te houden zodat het enigszins haalbaar zou blijven, maar, zo heb ik zojuist ondervonden, een voornemen is nooit haalbaar TENZIJ het langzaam en onopgemerkt in je huidige leven slijt, en een gewoonte wordt. In plaats van een voornemen blijft. Ik raad dus ook ten zeerste af om goede voornemens op papier te zetten(!). Dit zou veel te confronterend worden voor jouzelf en omstanders.

Dingen op papier zetten kan vaker af te raden zijn. Vooral als het slecht is. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten