maandag, december 05, 2011

Speeltuin

Einstein is ook maar relatief slim. In vergelijking met mijzelf en alle andere mensen van de wereld zal hij misschien iets hoger dan gemiddeld slim zijn geweest. Het sympathieke aan Einstein is dat hij er niet zo mee te koop liep, naar ik weet. En hij droeg doorgaans geen hoed. En een hoed geeft menigmaal status.

Een gekke hoed echter, kan weer een ietwat oenige dan wel ongelukkige uitstraling geven in bepaalde situaties, maar dan is wel de vraag; wat wordt verstaan onder een gekke hoed?

Een hoed beschermt tegen de kou, een hoed is voor op het toneel, een hoed is om je achter te verschuilen, een hoed is meer dan een lapje stof of een stuk slangenleer. Een hoed is voor in een sprookje. En een snor hoor je vandaag de dag ook niet meer te zien ergens anders dan op de kijkbuis in je reinste fantasiefilm.

Hoewel een snor in mijn ogen hetzelfde uitdraagt als een gekke hoed, besef ik me dat de moustache van Einstein er ook niet om loog. Ook de manier waarop hij zijn haar droeg getuigd er van dat deze man een gezonde dosis humor bezat. Hij schroomde ook niet om mijn zijn tong te poseren voor de camera. Hieruit trek ik de onoordeelkundige conclusie dat mensen met humor slim zijnIKZITGEBAKKEN. YES!

Hoewel, Butler zei ooit; volmaakte humor en ironie zijn doorgaans onopzettelijk.

En dit verhaal is natuurlijk een beetje nep en komt niet recht uit het hart. Helaas peanutbutter.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten