woensdag, november 30, 2011

Transformer

Vandaag moest ik plotsklaps remmen voor een auto. Mijn achterband slipte. Ik kon me staande houden. Los van het feit dat ik nu in ieder geval zeker wist dat mijn remmen het goed doen, kreeg ik een hartverzakking.

En toen wist ik het. Ik wil motorcrosser worden.

Mijn band voelen wegglippen en misschien onderuit gaan en weer opkrabbelen. Stoere schoenen aan en dagelijks modderspetters in mijn gezicht. Vallen maakt niet uit want daar heb ik een speciaal pak voor aan en dat ik vies word maakt ook geen verschil want daar heb ik een speciaal pak voor aan. Gassen en remmen en licht gelanceerd worden en met een klap en een slipband weer neer komen op de kledderige bodem. Alleen het geluid van een brommende motor en even geen stemmen aan je kop want de helm isoleert al het geluid van buitenaf zodat je alleen nog jezelf hoort ademen en een zweetdruppel van je voorhoofd naar je linkerwang hoort lopen.

Als kind al, fietste ik zelfstandig naar school en onderweg maakte ik altijd even een tussenstop. In het park waar ik doorheen fietste, lag namelijk een soort crossbaan. Dit was uiteraard geen echte crossbaan en toen ik er later als volwassen kind nog eens langsfietste was het parcours niet zo lang en de heuvels niet zo hoog als in mijn herinnering, maar het kon er zeker mee door.

Vooral als het geregend had keek ik uit naar het einde van de schooldag, zodat ik op de fiets kon springen en even mijn favoriete hobby kon uitoefenen.

In werkelijkheid was ik een watje. Een bangelijk meisje dat huiverig achter haar broer aan toerde en met krampachtige handjes en trillende voetjes de achtbaan over hobbelde en blij was als ze heelhuids het traject uitkwam en naar huis kon voor een kopje thee bij mama op schoot.

Verbazingwekkend dat daar nog zo’n geweldig stoere vrouw uitgekomen is met ballen en gevoel voor spanning. Ze zoekt het op, onderneemt het en maakt het af op spectaculaire wijze! Helaas is ze vorig jaar in de winter zo hard op haar muil gegaan dat ze de sensatie even op een laag pitje zet. Ik zou verder dus ook niet echt de moeite doen om met suggesties te komen, want voorlopig zal ze hier even niets mee doen. Maar normaal gesproken is ze echt een bikkel. Niets is haar te gek. Een machine.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten