dinsdag, november 22, 2011

Gedoe

Helaas betrap ik mezelf er te vaak op dat ik mijn tijd verdoe aan dingen waar ik liever geen tijd aan besteed. Blijkbaar hoort dit bij het mens zijn, want, zoals ik vernomen heb; meer mensen schijnen dit te doen. Keer op keer doen wij onszelf voornemens waar we ons niet aan houden. Met als knaller de nacht van 31 december op 1 januari, want dan besluiten we collectief om de boel drastisch om te gooien (of zijn wij degene die zich op deze dag‘uit principe’ geen dingen voornemen en denken hiermee de enige te zijn). Het jaar erop doen we dezelfde voornemens als het jaar ervoor.

Om een lang verhaal kort te houden en anderzijds, het verhaal ook weer uit te breiden; als je tijd verdoet aan dingen die je niet wil doen, betekent dit ook dat je tijd tekort komt voor dingen die je wel wilt doen. Nu heb ik het hier waarschijnlijk al meerdere malen over gehad, dus zal ik hier verder niet op in gaan. Ik ben daar geweest en heb dat gedaan.

Om verder te gaan op een ander merkwaardig onderwerp; ik ben voor nu even door de onderwerpen heen. Dat klinkt misschien vreemd, en dat is het in werkelijkheid ook. Ik kan er uiteraard wel weer een of ander leuk spreekwoord in gooien, maar de waarheid is dat ik van nature geen bar goede schrijfster ben en ik mijn lezers het afgelopen jaar heb weten te boeien met heel veel poeha om niets. Zoals ik er zojuist ook alweer drie alinea’s heb uitgeperst, zonder enig waardevol woord te hebben genoemd. In ieder geval niet een van leven of dood. Ik neem mijzelf voor om dit komend jaar gewoon te blijven doen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten