woensdag, november 26, 2014

Of als

Als je iemand voorbij ziet komen in een flinke snelheid geen zorgen; ik ben het maar, die een poging doet om te vliegen. Ik hoef niet per se hoog te vliegen, maar het lijkt mij wel prettig enig contact met de bodem te verliezen zo nu en dan. Op één lijn met de vogels. Niet te vaak natuurlijk, want dan weet ik niet meer waarvoor mijn voeten bedoeld zijn en hoe gras kan kriebelen tussen mijn tenen, maar een flinke dosis doorzichtige lucht onder mij, daar schroom ik niet voor.

Op maandag vlieg ik vaak rond en dinsdag ben ik vaak een man met een grijze, pluizige baard tot aan die grond die elke dag de haren van zijn baard telt en op woensdag pas ik in een piepklein doosje. Donderdag ben ik vaak degene die met wortels, als die van een dikke boom, vastzit in de grond en op vrijdag doe ik steeds iets anders, net waar mijn hoofd naar staat.. Het weekend ben ik vrij van fantasieën.

Ik ga uren op in mijn fantasie, maar ik laat het natuurlijk niet uit de hand lopen. Ik heb ook zo mijn verantwoordelijkheden en mijn baas ziet mij liever niet kwakend als een kikker aankomen terwijl ik slijm kwijl op ieder broodje dat ik serveer. Nee, dat begrijp ik.

Op een familieverjaardag probeer ik ook altijd gewoon mezelf te zijn, maar ik moet eerlijk toegeven; mezelf zijn, dat kost moeite. Dus dan doe ik altijd even als mij. Alsof mij. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten