donderdag, juli 14, 2011

Broodnodig

Iedereen weet dat het buiten regent. Zo ook voor mijn deur. Ik heb daarom het besluit genomen om vandaag alleen voor de hoognodige dingen, mij in het herfstweer te begeven. Nu is de vraag; wat is de precieze definitie van ‘hoognodig’?

‘Hoognodig’ toiletteren, hoef ik niet uit te leggen.  Wanneer dit aan de hand is, zou ieder normaal functionerend persoon moeten voelen aan zijn blaas. En als je echt moet, voel je dit aan je complete gestel. Als je blaas vol zit kan je niet dansen, kan je niet zitten, niet staan. Als je blaas vol zit kan je niet meer helder denken. Er is geen grotere opluchting dan je plas te laten lopen op de pot vlak voor het moment dat je in je onderbroek piest. Ahhh.

Boodschappen doen is echter een dubieus geval. Hoognodig? Ik weet het niet. Mijn voorraadkastje ligt namelijk redelijk vol. Ware het niet dat dit alleen koolhydraathoudende producten zijn ( voor de leek onder ons; pasta, risotto, couscous, aardappels, brood etc.). Met dit voedsel, of met een combinatie van dit voedsel, kan ik geen complete maaltijd maken. Of eigenlijk, een smakelijke maaltijd. Een scheutje limonade zou hierbij ook niet veel goeds doen.

Hoognodig is boodschappen doen dus niet. Ik zal vandaag niet sterven van de honger. Pardon, ik moet even naar het toilet.

En dan: moet ik ‘hoognodig’ een baan zoeken? Ja, is het antwoord. Maar de zoektocht naar een baan hoeft niet direct vandaag voltooid te worden en bovendien hoef ik hier, vandaag althans, niet voor naar buiten. Dat is een hele geruststelling. Want voor mijn deur regent het nog steeds met bakken uit de hemel. Mijn houten kozijnen beginnen langzaam weg te rotten van binnen door het water dat klettert tegen de muur en langs het raam naar beneden druppelt.

Pardon, ik moet even naar het toilet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten