zondag, januari 26, 2014

Romcom

Ik wil als clown verder door het leven. Ik wil als weet ik wat. Ik wil als kostuum. Ik wil een pruik en een lampje dat langs mijn wang strijkt en schmink en bovenop de pruik nog een hoed en daaroverheen een sluier om nog meer te kunnen verdoezelen dat de pruik niet mijn echt haar is en om te doen alsof van wel. En dan wil ik staan onder een lantaarnpaal, maar dan net ervoor, zodat het licht eigenlijk van achter komt en je alleen mijn silhouet zit. Een silhouet van lange benen met een slank taille, perfecte borsten en dan daarop een grote rode afro-pruik met nog een hoed erop en een bloem in die hoed. Dat je eigenlijk een beetje moet lachen als dit bovenste gedeelte in beeld komt.

En dat ik dan een aanzet tot dansen doe als de hoofdpersoon mij heeft gezien. Hij ziet mij staan onder die lamp in de verte en denkt misschien wel wat een gedrocht, maar als hij zijn ogen dichtknijpt blijk ik bloedmooi te zijn onder die sluier en die bloem en die hoed en die pruik en in de tweede scène draag ik ook een tutu, zo eentje die in slow motion op en neergaat als ik een hupsje maak, bijna net zo mooi als een professionele balletdanseres.


Ik breng mijn armen sierlijk boven mijn hoofd en tik per ongeluk de hoed van mijn hoofd. Precies op het moment dat de hunk van de film op mij af loopt. Misschien wel om me hartstochtelijk te zoenen of me ten huwelijk te vragen en te zeggen dat hij nooit meer van mijn zijde wil maar we zullen het nooit te weten komen want de draaidag zit er weer op en de volgende is nog niet gepland want er zijn nog geen spelers gevonden voor enkele rollen in deze kaskraker. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten