donderdag, april 14, 2011

Geen barst

Soms moet je een bepaalde tijd overbruggen. En om zo’n tijd te kunnen overbruggen kan het soms fijn zijn om iets te gaan verzamelen. Voor de afleiding. Postzegels of koeien.

Ikzelf heb dit advies niet opgenomen. Ik zit de tijd gewoon uit en probeer wat van die stille tijd te maken. Dit lukt met moeite om eerlijk te zijn, maar ik hoor steeds meer geluiden om mij heen dat ontspannen en ‘niets’ doen heel belangrijk is om uiteindelijk meer te kunnen doen(!). Klinkt niet logisch zou je zeggen en ook ik zie hier de logica niet van in. Ik ben dan ook heel slecht in niets doen.

Als ik thuis ‘niets’ aan het doen ben loop ik van de keuken naar de bank, naar mijn bed en weer naar de pc. Ik doe een was, stof mijn cd’s af of reorganiseer mijn theevoorraad en tegelijkertijd wissel ik herhaaldelijk van kleding, kijk ik elke minuut hoe laat het is en kijk ik televisie. Met de radio aan.

Als ik uit kan slapen zet ik de wekker om naar de sportschool te gaan en als ik een dag vrij heb maak ik een to do-lijstje met stomme klusjes. Het liefst buiten de deur.

Bij het opschrijven van deze waslijst besef ik dat niets doen onmogelijk is voor mij. Als ik echt probeer niets te doen, schrijf ik namelijk een blog. Worden we allemaal een stukje beter van, niet?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten