maandag, april 18, 2011

Grillig

Ik kijk graag naar mensen. Soms kijk ik naar mensen en dan vraag ik me af waar iedereen heen gaat en wat iedereen bezig houdt. Soms vergeet ik dat al die mensen op het station en in de stad ook mensen zijn, met goede en slechte kanten en goede en slechte dagen.

Flauw is altijd als jij een goede dag hebt en iemand tegenkomt met een slechte dag, of andersom natuurlijk. En dan elkaar de negativiteit insleuren. Want negativiteit is besmettelijk. Net als een verkoudheid. Het is moeilijk mooi weer te spelen als de zon niet schijnt en het is nog moeilijker een peptalk te geven aan een goede vriend die in de put zit terwijl jij straalt tot aan timboektoe(toe).

Ik vind mensen aandoenlijk. Vooral nadat ik ze inwendig de huid heb vol gescholden als ze mij weer eens hebben afgesneden met de fiets. Daar krijg ik namelijk altijd spijt van  als ik daarna per ongeluk oogcontact maak en dan zou ik daarna het liefst een praatje maken met die kleine doerak (lees: zakenman op damesfiets) en mijn excuses aanbieden. Want ik vergeet soms dat al die mensen op het station en in de stad ook mensen zijn, met een missie voor de dag en afspraken die zij niet kunnen missen, en verplichtingen natuurlijk. Mensen met hun focus op één ding, en zeker niet op de weg of op een studente op een blauw krot die dagdromend door de stad heen toert op zoek naar een beter leven. Begrijpelijk.

Maar ook heel irritant. Ik snap niet dat sommige mensen zo lomp kunnen fietsen en zich als mongolen invoegen in een stroom fietsers zonder naar links of rechts te kijken, zodat iedereen op zijn rem moet trappen en er nog net geen kettingbotsing uit voort komt. Of van die uilskuikens die nog net even voor jou gaan staan als jij vooraan staat bij een rood stoplicht, schijnbaar omdat ze haast hebben, en dan vervolgens als het stoplicht op groen gaat links blijven fietsen maar ook geen vaart maken (!) en dan heb ik het nog niet eens gehad over de imbecielen die ZONDER DIT AAN TE GEVEN ineens afslaan naar RECHTS OF LINKS DENK NOU EENS NA ER RIJDEN VIJFHONDERD FIETSERS ACHTER JE KLOOTZAK! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten