woensdag, februari 15, 2012

Gaarkoken

Vandaag heb ik best veel eieren gelegd. Een aantal grotere en behoorlijk wat kleintjes. De doorloop van dit proces heeft ervoor gezorgd dat ik de energie heb gekregen nog meer eieren te leggen.

Morgen heb ik bijna niets dringends meer uit te poepen want het gros van het werk heb ik vandaag al gedaan. Ik geef mezelf een schouderklopje als ik besef dat dit dus betekent dat ik tijd (over) heb om verse eieren te leggen. Misschien wel nieuwe, of andere eieren, in plaats van de eieren die ik steeds uitstelde om te baren. Rotte eieren worden dat in de loop der tijd. Je krijgt er buikpijn van.

Inspiratievolle eieren zijn meer welkom vanaf nu zodat ik rond de Pasen genoeg eieren heb om te beschilderen. Om naar buiten te kijken en de paashaas te zien springen, de krokussen te zien bloeien en de bladeren opnieuw groen te zien worden. MIJNGODIKKANNIETWACHTENTOTHETVOORJAAR.

Niemand legt die eieren voor mij. Ik moet het zelf doen. Nee, ik wil het zelf doen. Ik wil het zelf doen en ik kan niet meer stoppen met kakelen.

En als ik dan uiteindelijk mijn target bereikt heb mag iedereen langskomen voor een gepocheerd eitje op toast. Want daar heb ik op geoefend. Pwfffhht tok toooktoktok!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten