maandag, maart 19, 2012

Universele peptalk

Goh, weet jij eigenlijk wel hoe laat het is? Het is tijd om het van je af te laten glijden. Tijd om een appel te eten en ervoor te gaan!

Zet die stoel maar weg, want je hoeft niet te zitten. Je kunt het ook gewoon staand doen, met je beide voeten op de grond. Je hoofd in de wolken en je voeten op de grond. Neem nog een glas water en slik door, die bel! Een biertje gaat er ook nog wel in. Lekkah!

Vlieg door de wereld, nee zweef, en laat die troep maar waar je het gevonden hebt. Of neem het mee, voor een deel. Poep die afvalstoffen eruit en neem al het goud met je mee. Gooi die tv anders uit het raam! Doe je nog eens wat nuttigs misschien.

Zeur niet om anderen en zeur niet om jezelf, doe alleen wat je wilt en niet wat je moet. Zing een liedje mee, ook al is het vals en kijk niet om op de weg er naar toe. Ga dingen leren en dingen doen en maak je geen zorgen om de details. Laat het zitten, vergeet het, ga ermee aan de haal. Laat het liggen, slaap er een nachtje over zou ik zeggen. Wat is zwaar en wat is moeilijk? Je komt het vanzelf tegen. Praat erover of houd lekker je mond, misschien is dat nog wel beter dan hoeven we die rotkop van jou niet steeds tegen te komen of naar je te luisteren.

Ik luister hoor, gooi alles maar op tafel. Maar vergeet niet dat een goed glas wijn al die vervelende woordjes kan doen verdwijnen. Ga naar een meeting. Doe een cursus. Ga jezelf te buiten en doe het snel, of blijf binnen de lijntjes als je, je daar prettiger bij voelt.

Het is het een of het ander, het kan niet allebei. Maak eens een keuze, verdomme, of laat het gewoon zijn beloop gaan. Ik weet het ook niet en niemand weet het, je weet het alleen zelf en jeminee kom nu eens voor jezelf op! Sla een nieuwe weg in en neem je rugzak mee, koop maar vast een backpack want oja-haa! Er komt meer!

Ga voor huisje-boompje-beestje of pak nog een goed feest. Het kan ook allebei, je hoeft niet te kiezen. Misschien moet je wel eens op tijd naar bed gaan want hoe jij nu doet is echt niet normaal. Ik zou nog even wachten met die keuze maken, tot je wat meer ervaren bent. Jij hebt echt een minderwaardigheidscomplex, daar moet je eens wat mee doen, kan ik je vertellen, anders blijf je er je hele leven last van houden.

Sluit die deur en vergeet die knakker nu eens, het is ook altijd hetzelfde met jou! Vervelend, deze situatie, kan ik je ergens mee helpen? Je kunt me altijd bellen hoor, dat weet je hé?! En doe het dan ook eens, anders heb ik deze supersonische telefoon voor piet snot. Jij moet eens lekker op vakantie gaan, joh!

Ik ben altijd bereikbaar, wil je nog een kop thee?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten