zondag, augustus 26, 2012

In ganzepas


Om even terug te komen op mijn vorige blog. Ik wil hierbij totaal niet suggereren dat ik over iedereen heen wals. Ik heb dan misschien wel makkelijk praten maar ik weet ook zeer goed wanneer ik mijn mond moet houden. Daarbij, geluk is niet te koop. Het kost wel wat maar het kost geen geld.

Het is een kwestie van doen. Doen of laten en als je het laat moet je er ook niet meer over zeuren. Het kan ook zijn dat als je het doet, je er uiteindelijk vrij weinig aan over houdt. Wie heeft eigenlijk bedacht dat het hebben van ervaring voordelig is? Want, als je weet hoe je iets gaat doen, waar ligt dan de uitdaging in het daadwerkelijk doen? Is het dan nog de moeite waard, kun je jezelf afvragen.

Zoeken, nagaan, nastreven. Op pad gaan met een tikkeltje nervositeit in je rugzak maar ook met een bulk aan informatie en, hoe kan het ook anders (tromgeroffel)… ervaring. Een energiereep in de ene hand en een dosis zin in de andere. Gaan met die banaan! En maar gewoon afwachten waar deze route je brengt en of je ooit het topje van de Mont Blanc bereikt. Wie weet sterf je ter plekke, Bovenin is vrij weinig zuurstof dus ik kan je aanraden te blijven rondhangen in de bewoonde wereld, waar presteren normaal is en gewaardeerd wordt en je niet naast je schoenen hoeft te lopen. Hou ze maar lekker aan, die bergschoenen. Sta je lekker stevig.

De lucht zal niet altijd strakblauw zijn tijdens deze reis maar gelukkig is het zien van kleuren toch maar relatief. Het verborgen veld achter die grote rots trekt de aandacht en zal waarschijnlijk de mooiste kiekjes opleveren.

Loop wat harder, ren een stukje. Rust even uit, spring een stap verder. Verzuip in de regen. Klim nog een tree hoger, slaap een nacht langer. En dit alles met een grote glimlach op je gezicht en een onderbroek op je hoofd. Probeer eens wat nieuws. Ken je lachu.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten