zaterdag, maart 22, 2014

Raadseltje

Mijn voet slaapt. Ik lig in een krul op de grond en mijn voet slaapt. Onbeweeglijk, maar marcherend en krioelend en dansend en verplaatsend van binnen. Geheel niet onbeweeglijk maar toch, die krul is maar een krul en zegt niet alles. Een krul kan veel meer betekenen dan zij doet vermoeden.

Mijn voet slaapt en ik kijk televisie en ik neem informatie in me op en kaats informatie weg. Het zou kunnen beteken dat ik daadwerkelijk televisie kijk maar toch, een ongezegde reden doet anders vermoeden. Televisie kijken staat voor veel meer dan dat en kan, nota bene, gepaard gaan met heel veel andere bezigheden dan wel geestelijke arbeid. Hoe erg ben ik dan ik dan nog televisie aan het kijken? Zou je je kunnen afvragen. Hoe erg?

Je kunt je ook afvragen of datgene dat je in de spiegel ziet daadwerkelijk is wat er is, maar, dit kan ik ten zeerste afraden, want dit is, dunkt mij, onbegonnen werk. Of erger; het is werk waar je je beter niet aan kunt wagen in mijn ogen, omdat ik de kans zeer groot acht dat je in het vervolg ieder lullig piemeltje in twijfel trekt. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten