woensdag, februari 16, 2011

Honorarium

Te veel van iets is nooit goed, zegt men. Bijvoorbeeld te veel patat met mayonaise eten, of te veel (over)uren maken op je werk, te veel stof in huis, te veel binnen zitten, te veel bier drinken in de kroeg, te veel kleding kopen of te veel geld uitgeven, te veel papier verbruiken, te veel nadenken, te veel zeggen wat je denkt voor je het goed hebt overdacht, te veel willen.

Soms lastig, want veel van bovengenoemde dingen doe, of heb, ik graag te veel. Maar ook begrijpelijk. Te veel binnen zitten is niet goed voor je want dan krijg je te weinig zon en cirkelt er dus te weinig vitamine D door je lichaam. En te veel geld uitgeven kan er voor zorgen dat je krap bij kas zit wanneer je de huur of andere van die fijne (lees: spijtige) vaste lasten moet betalen. Logisch. Allemaal logisch.

Maar van sommige dingen kan je nooit genoeg krijgen. Zoals daar zijnde bijvoorbeeld onder andere een gloeiend hete douche na een dagje sneeuwpret in februari, die steengoede cd die je net binnen hebt, sporten (tot je er dood bij neervalt), vrije vakantiedagen, je kersverse ex of barbecueën natuurlijk.

Maar te veel van de dingen waar je nooit genoeg van kan krijgen is ook niet goed, zegt men. Want te veel is nooit goed. Men zegt dat het belangrijk is een balans te vinden tussen al deze zaken.

Er zit verder geen noemenswaardige conclusie aan dit verhaal. Behalve dat degene die mij kan vertellen hoe ik evenwicht vind tussen wat ik wil, wat ik moet, wat haalbaar is voor mij en wat goed voor me is, een beloning krijgt van 1000 euries.

1 opmerking:

  1. Je moet alleen dingen doen die je wil, dat is ook haalbaar, want alles wat je wil kan je. En dat is dus ook goed voor je.

    Die 100 euries mag je houden, kun je lekker shoppen of cd's kopen! ;-)

    xx

    BeantwoordenVerwijderen