maandag, maart 14, 2011

Wendy-debbie & Tinie

Grappig zijn is goed voor een mens. Als je grappig bent, dan wordt er namelijk gelachen om jouw grappen en dat betekent weer dat andere mensen jou graag in hun gezelschap hebben. Want lachen is gezond, zegt men, en dat schijnt iedereen ook te weten, dus als mensen willen lachen zoeken ze jou op (mits je dus grappig bent).

Lachen is een biologische reactie van mensen om humor, vrolijkheid of blijdschap. Lachen komt vermoedelijk ook bij dieren voor’ staat op wikipedia. Interessant. Interessant om je te bedenken dat lachen een lichamelijke reactie is. Moet je eens doen als je een lachkick hebt. Überhaupt maf om jezelf af te vragen wat lachen eigenlijk is en helemaal maf dat dieren vermoedelijk ook kunnen lachen. Moeilijk om je voor te stellen. Het enige dat ik voor me zie is een kwijlende hond met pretoogjes en een tong uit zijn bek, maar ik ga niet opnieuw een blog besteden aan honden. Daar ben ik te intelligent voor.

Het geluidsspectrum van hardop lachen is gekenmerkt door korte lettergrepen die elkaar snel opvolgen, zoals ha-ha-ha, hi-hi-hi of ho-ho-ho, maar nooit een vermenging van deze lettergrepen, zoals ha-ho-ho”. Ook deze informatie is op wikipedia te vinden en ik heb er even over nagedacht en ik denk dat het wel waar is. Ik kan me niet herinneren dat ik ooit mijn lach startte met een giechelend ‘hi-hi-hi’ en vervolgens eindigde op een lage ‘hoo-ho-ho’. Zou ook wel raar zijn natuurlijk.

Een goeie grap maken komt soms op de meest vreemde momenten, net als een briljant idee. Je kunt niet van te voren aangeven wanneer je een goeie grap gaat neerleggen, en wie er precies om zullen lachen. Persoonlijk vind ik de grappen waarom ik zelf heel hard kan lachen het leukst. ‘Ha-ha’

Meligheid is weer van een totaal andere categorie. Als je melig bent maak je over het algemeen weinig goeie grappen. Dan wordt er voornamelijk gelachen. Door jou. En hopelijk door minstens nog één andere persoon anders sta je goed voor lul. Meestal weet je niet precies meer waarom je lacht. Eigenlijk is iedere klank, beweging of visualisatie op dat moment grappig maar wanneer je ermee in de schouwburg zou staan voor een volle zaal zou het hoogstwaarschijnlijk niet goed ontvangen worden. Desondanks is meligheid de fijnste manier van pret hebben en het komt vaak op als je moe bent en over je slaap heen bent en de vogeltjes al hoort fluiten buiten.

Ik hoop dat jullie hierom kunnen lachen. Als jullie ooit toe zijn aan nog meer goeie grappen van mij bel dan 06-flauwegrappenmaker of gooi gewoon een steentje tegen mijn raam. Misschien ben ik nog wakker en bevinden we ons binnen mum van tijd in een extase van vertier en vrolijkheid. Bij deze zijn jullie allen uitgenodigd.

1 opmerking:

  1. Haha ik vind je blog echt superleuk om te lezen!

    x Sabrina

    http://vitalitijd.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen