zaterdag, september 24, 2011

Zinnenprikkelend

Vannacht stond ik in een club waarbij de dansvloer zo goed als leeg was. Pijnlijk. En ongemakkelijk. Soms. Behalve als je het zelfvertrouwen van een rots hebt.

Zo ook een Marokkaanse jongen met een beetje overgewicht, en zijn vriend. Waar iedereen eerst nog riep; ‘het moet gezegd worden, ze hebben wel lol!’, ontstonden er later op de avond irritaties. Vooral met betrekking tot de ranzige versierpogingen van de ene jongen.

Volgens hem had hij een huid als een appeltje. Heel aantrekkelijk.”Nee, ik hoef niet te voelen. Ik zie het inderdaad! Mooi hoor”. Hij schudde nog even met zijn billen en knipoogde naar me. Dat ik betuttelend tegen hem praatte had de beste jongen niet door. Dat ik niet echt geïnteresseerd was had hij klaarblijkelijk ook niet door, want toen ik hem melde dat ik ‘op het punt stond om onbeleefd te worden’ zei hij verontwaardigd dat hij ‘alleen maar een kusje wilde’.

Een ander moment schoof hij aan bij mij en een clubje vriendinnen in een poging ons allen op de dansvloer te krijgen, zijn hand te pakken, hem te begeren, elkaar te berijden, onszelf vol te gieten met drank en vervolgens hevig te gaan staan zoenen met hem en elkaar en vervolgens allemaal met hem mee naar huis te gaan. En één of twee van ons met zijn vriend.

Een van de meiden keek mij aan en zei; “ken je hem?”. Ik keek haar gepikeerd aan en zei; “Nee, jij?”.
“WIJ KENNEN JOU NIET”, schreeuwde ze in zijn oor. Het leek de jongen niet af te schrikken want hij glimlachte breed en wreef over zijn borst(en). “Dan kunnen jullie me toch allemaal leren kennen!”. Hij keek rond alsof hij zich in een paradijs bevond.

Op dit moment kwam mijn liefde voor (bord)spelletjes omhoog en de alombekende zin ‘Ik pas’ kwam bij mij op. Gezien ik niet alleen was en de andere meiden het waarschijnlijk ook niet zagen zitten met deze knakker mee naar huis te gaan, voelde ik mij genoodzaakt in dit geval even voor iedereen te spreken en de held uit te hangen. Ik zei tegen hem; “Ik denk dat we allemaal passen!”.

Hij gromde naar me en knipoogde en met deze reactie besefte ik pas wat ik daadwerkelijk gezegd had. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten