dinsdag, september 27, 2011

Sience-fiction

Ik moest maar eens gaan slapen. Maar mijn thee is nog te heet om te drinken en mijn bed koud. De film duurt ook nog uren. Tot diep in de nacht waarschijnlijk en tegen die tijd ben ik al over mijn slaap heen.

Dan blijf ik maar de hele nacht wakker en ga ik origami vouwen. Of gewoon een happertje want echte origami is veel te moeilijk voor mij, hoewel ik het wel zou kunnen leren als ik wil, denk ik. Ik denk dat ik alles wel zou kunnen leren als ik dat zou willen. Maar ik wil niet alles leren want ik heb geen tijd om al die geleerde dingen te doen. Het leven draait om keuzes.

Knackworsten? Of een gebakken eitje? Blijf ik nog langer in bed liggen of geef ik mezelf een schop onder mijn kont en sla ik die wekker dood? ‘s Avonds een vent, ’s ochtends een vent en wie een keuze maakt moet de consequenties onder ogen zien dus negeer die dikke ogen, neem een vitamine-pil en trotseer de wereld!

Slapen is voor mietjes en het klokje rond slapen helemaal. Voor zover ik weet werd alleen Guus Geluk slapend rijk en hij bestaat alleen in de Donald Duck, wist je dat nog niet? Word wakker, mongol, dit is the real World, ik wil alles van je weten, dit is geen stripverhaal! Tweeten! Aaah!

1 opmerking: