maandag, maart 04, 2013

Gewelddadige woesteling die ik ben


Bloed voor bloed. Mij niet gezien. Ik zit liever veilig thuis op de bank met een kat op schoot, met mijn voeten omhoog en een pot thee naast mij op het bijzettafeltje. Kattenkwaad. Mij niet gezien, hoor. Ik wandel keurig binnen de geschreven lijntjes.

Soms sta ik op ruitjes en moet ik moeite doen om niet op de lijntjes van die ruitjes te trappen en sta ik met de handen in het haar als ik het nietje van een volgende pagina tegenkom. Op de voorkant van mijn schrift staat geschreven ‘braaf’ en iedereen zal weten dat ik zo heet. Ik schaam me niet voor mijn naam, O nee, of het nou met een a is of met een e. Ik ben niet iemand die de trekker over zal halen. Ik wandel graag binnen de lijntjes en ik schiet liever niemand dood.

Gelukkig zijn lijntjes rekbaar en ben ik vrij elastisch en veerkrachtig. Als het echt moet speel ik voor katapult! Ik kan het elastiek zijn, maar ik kan ook de grote, houten lepel zijn waar je de buit op legt. Ik kan zelfs de buit zelf zijn en als je mij lanceert, kun je er van uit gaan dat ik op twee pootjes terecht kom. Zeer zeker!

Tot die tijd zit ik liever veilig thuis op de bank en lanceer ik mijn kat wel het raam uit. Ik ben vast niet de enige die kattenfeitjes graag controleert op waarheid.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten