dinsdag, september 30, 2014

Spinraggen

Vandaag zat er een spin op mijn schouder en keek met mij mee gedurende de uren dat ik daar buiten was, in de wereld. In werkelijkheid reisde deze spin mee op mijn fiets, en was hij helemaal niet de hele dag bij mij, maar sprong van mijn bagagedrager zodra ik buiten kwam en de schuur uit was. Maar het idee van een klein insect dat meekijkt en elke stap volgt die je zet, vind ik een best aardig idee. Een soort maatje, die even aan je oor kriebelt als je iets onderneemt wat misschien toch niet zo handig is. Daarom heb ik deze totaal betekenisloze gebeurtenis in die klamme schuur vanmorgen, even gebruikt om een betekenisvolle boodschap te kunnen meegeven aan mijn lieve lezers.

We gaan de hele wereld af reizen, mijn spin en ik. Eerst houden we het dicht bij huis, maar stap voor stap gaan wij over de grens om ons zicht te kunnen verbreden, en eigenlijk ook gewoon om ander eten te kunnen proeven.

Mijn spin en ik zijn het grootste deel van de dag samen, maar als we elkaar zat zijn dan trekt hij zich gewoon even terug in zijn web en ik in mijn kluizenaarshol. Mijn spin en ik, weten precies van elkaar wanneer we echt de behoefte hebben de einzelganger uit te hangen,en wanneer we eigenlijk maar doen alsof en het liefst een grote, harige spinnenpotenknuffel willen. Mijn spin en ik zijn allebei een ochtendmens; we worden allebei gelukkig van vroeg opstaan en dit blijkt in de praktijk voor veel rust, regelmaat en geluk te zorgen.

Mijn spin zit op mijn schouder en kijkt mee, de wereld in. Maar soms zit hij even op mijn rug onder mijn shirt en dan is hij onzichtbaar en dan wil ik schreeuwen om aandacht, maar om aandacht schreeuwen is puberaal en je bent nu zesentwintig verdomme dus doe nu even normaal en stel je niet zo aan je kunt ook gewoon eens een keer niet zo moeilijk doen en het gewoon een keertje laten gebeuren en je hoeft ook heus niet altijd het maximale uit een dag te halen dat is gewoonweg onmenselijk dus schouders laag borst vooruit en maak er niet zo’n groot probleem van het is nu wel weer mooi geweest jezus christus wanneer ga je het nu eens leren iedereen is toch alleen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten