dinsdag, mei 10, 2011

Mijmerend

Ik heb nu eigenlijk slaap nodig maar ik heb wel meer dingen nodig en soms kan je niet alles hebben. Dus zit ik weer met een leeg vel voor mijn neus in de hoop dat mijn associatieve geest mij niet in de steek laat op dit late tijdstip.

Buiten begint het te stormen en ik wou dat ik op Texel zat en dat ik op mijn fiets zat in de duinen om het weer te trotseren en een kijkje te nemen achter die heuvels en vogels te spotten in het donker en gezandstraald te worden terwijl ik een lucifer probeer aan te steken om een groot vreugdevuur te maken, waarna alle Texelaars wakker worden van het felle licht van mijn vuur in hun kamer en in hun pyjama’s naar mij toe komen en dat we met zijn allen een machtig feest bouwen.

En dat de bassen van onze muziek (muziek, die daar ineens ter plaatse is) zo hard doordreunen in zee dat alles wat daar zwemt op het strand aanspoelt en een dansje meedoet, waarna ik, samen met alle Texelaars een Fellini-achtige optocht zal vormen met kostuums en nog meer toeters en bellen en we lachend en huilend als eindpunt de boot naar Den Helder zullen bereiken waar zij met z’n allen zullen zwaaien naar mij tot ik uit het zicht ben. En ze weten dat ze me zullen missen.

Dit alles zal zich afspelen op Texel. Aangezien Texel een eiland is spreekt men niet van gebeurtenissen 'in' Texel maar 'op' Texel. Om naast associatief denken nog maar enigszins informatieve tekst te hanteren. Misschien moet ik eraan werken daar een betere balans in te vinden om lezers te behouden.

Jammer dan. Want meer feitelijke informatie kan ik niet geven op het moment. Behalve dat een volwassene zo’n 7 à 8 uur slaap nodig heeft per dag en dat, dat voor mij al niet meer gaat lukken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten