dinsdag, oktober 18, 2011

Eerste klas

“Vrolijkheid kent geen tijd!” Joelde de baliemedewerkster toen ik nog geen twee uur geleden de sportschool inliep, blijkbaar met een redelijk verlopen uitstraling. Ik zette een operastem op en joelde (geprobeerd) opgewerkt terug. ‘’Hal-loo!”

Op dit moment was ik het uiteraard niet met haar overenthousiaste uitspraak eens en ik ben ervan overtuigd dat een groot deel van mijn kameraden zich hier ook niet met volle overtuiging achter zou scharen. Ik voelde mij op dat tijdstip niet bepaald vrolijk. En andere tijden, waarop ik mij ook niet al te best had gevoeld, stonden nog op mijn geheugen gegrift.

Jawel! Vrolijkheid kent wel tijd! Niet in de ochtend, de middag of in de avond, maar, wat mij betreft, in comfort. Comfort in de dag. Hoe comfortabel voel je, je vandaag, in deze dag? Koffie draagt hier niets aan bij dat het vermelden waard is.

Dus tegenwoordig lees ik mezelf interessanter en doe ik aan mindmapping. Ik weet nog niet precies wat het is maar ik begin zo in een boek erover. Ik eet pinda’s voor gezonde voedingsstoffen en was mijn haar met shampoo, waarbij het etiket volstaat met leugens. Ik hou mezelf voor dat ik het niet geloof en dat ik het in mijn mandje stop omdat het gewoon zo lekker ruikt. In werkelijkheid geloof ik alles en ik geloof snel in dingen, ook dat het mijn haar voller en krachtiger zal maken, maar soms vergeet ik dat ik niet alles moet geloven wat er is en weer even mijn bril moet opzetten. Maar die zit dan weer niet zo comfortabel. Flauw.

Vrolijkheid komt voort uit ‘comfort'. Ut 'kom vor' uit 'comfort'. De tip van de dag is dan ook; retteketet, naar beter bed! 

‘reutukuteut naar beuter beud’ 

(wie tegen het einde aan, of bij de laatste zin, moest glimlachen, is (nu) vrolijk. Gefeliciteerd, pik! Gefeliciteerd!)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten