woensdag, oktober 26, 2011

Maffen en soezen

Ik draag graag een pyjamabroek. There. I said it. Ik draag graag een pyjamabroek.

Daar is op zich natuurlijk niets mis mee, maar het frappante aan het feit dat ik graag een pyjamabroek draag is, dat ik dat doe omdat ik me sexy voel in een pyjamabroek. Ja, je hebt me wel gehoord. Sexy.

Uiteraard is dit natuurlijk weer afhankelijk van welke pyjamabroek ik draag, want, ja, ik heb er meerdere. Ik heb de klassieke ruitjes pyjamabroek en de klassieke streepjes pyjamabroek (want deze worden beide als ‘klassieke’ pyjama broek beschouwd). Ik heb ook de badstoffen pyjamabroek en de satijnen pyjamabroek en ook nog een korte waarvan ik het stofje vrij ondefinieerbaar vind. Maar het is wel een lekker stofje. En dat is wat telt. Sexy.

Ik vind het heerlijk om, terwijl ik die pyjamabroek aanheb, gesandwiched te worden tussen mijn matras en mijn deken. Dat ik mijn blote voeten voel glijden over mijn badstoffen onderlaken en mijn satijnen dekbedhoes tussen mijn tenen kriebelt. Want onder de pyjamabroek draag ik uiteraard geen sokken. Dat is weer niet sexy.

Mijn zelfvertrouwen komt tot een hoogtepunt als ik bij die pyjamabroek ook nog mijn bril draag. En een boek lees. En dit alles terwijl ik die dingen aan heb en gesandwiched wordt tussen mijn matras en mijn deken. Ik zwijmel weg over katoen en over badstof en over streepjes, dots, lijnen, strikjes, bloemetjes en vlinders op mijn comfortabele nachtkleding. ’s Nachts droom ik over mijn verjaardag waar ik, hoe verrassend, van iedereen een nieuwe pyjamabroek krijg en de mooiste is die met de houthakkersruit. Ik huil van blijdschap, ook al heb ik ooit eens gelezen dat dit niet kan, tranen van vreugde. De tranen komen altijd met een diepere, onderliggende kutreden. Dat je iets al die tijd gemist hebt ofzo.

Maar ik huil en ik lach tegelijkertijd en ik omhels iedereen en trek alle pyjamabroeken over elkaar heen en binnen de kortste keren is er geen stukje meer van mij te zien. Nog geen stukje ongeschoren been.

We snijden een gigantische taart aan in de vorm van een pyjamabroek en ik nodig iedereen uit voor een sleep-over bij mij thuis. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten