maandag, oktober 31, 2011

Sleur

Goh, wat heeft u toch een leuke blouse aan. En die broek misstaat u ook niet, meneer! Ik wil u opeten en meenemen en al van dat soort dingen die ik wil doen als iemand stijlvol gekleed is. En pienter uit zijn doppen kijkt. Of haar doppen, in een ander geval. Maar niet de mijne want mijn wens heeft last van baardgroei, of geen last, hij heeft het mee.

Goh, meneer, wat lacht u lief of eigenlijk ‘buurman, wat doet u nu?!’. Ik durf het niet te vragen maar zou ik de was voor u mogen doen en u een pizza bezorgen op een koude winternacht? En meneer, zou ik dan zelf bij u in bed mogen kruipen? En een pizzapuntje mee mogen pikken? En naderhand uw sloffen brengen en misschien nog de ramen lappen, want ik zou dat alles voor u doen, meneer. Meneer de koekepeer!

Mijn god, wat heb je toch een leuke blouse aan, en die broek misstaat je ook niet, meneer. Ik twijfel nog over de haardracht maar dat is misschien weer anders een volgende keer. Ik wil wel voor je koken en de was graag voor je doen, maar ik heb nog steeds mijn twijfels want er is iets anders nu dan toen.

Ik breng je maar je koude pizza en sloffen tegen de kou, en besef me nog één laatste keer dat ik al jaren tegen je snauw. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten