zondag, januari 20, 2013

Geloofsbelijdenis


Ja, als Jezus het niet kan regelen, wie dan wel? Misschien ben ik dat zelf? Of zie ik dat verkeerd? Ik weet het niet, hoor. Maar tot nog toe heb ik weinig van de beste man gezien. Ik heb mezelf prima gered zonder hem en ik zit al op een kwart van mijn leven.

Ik ben hem überhaupt nog nooit echt tegen gekomen in mijn omgeving. Misschien woont hij niet hier in de buurt. Ik ken ook eigenlijk niemand die hem persoonlijk kent. Ken je die theorie, dat je iedereen in de hele wereld schijnt te kunnen bereiken met maar zes handdrukken? Ik ken een vriendin van mij en zij heeft een zus, die zus heeft een relatie met een jongen wiens opa ooit bevriend is geweest met een man en die man die heeft een hond die ooit kunstjes deed in het circus. Die hond die poetste elke dag zijn tanden voor een publiek van 300 man. Die hond, die ken ik dus, en het zou me niets verbazen als ik van positieve invloed ben geweest op de capaciteiten van het beestje.

Via zes stappen zou ik dan toch ook in aanraking moeten komen met de meneer met de baard? Waarom ben ik hem dan nooit tegengekomen? Misschien zou ik hem eens bij kunnen staan als hij het even niet meer ziet zitten. Het kan best zijn dat hij een goede peptalk nodig heeft. Laat dat nu net een van mijn specialiteiten zijn. 

Nee, maar echt, de druk ligt zo hoog bij deze man. Hij moet blijven presteren. Hij moet zijn reputatie hoog houden. Jezus Christus, die man heeft ontzettend veel last van de snelle en flitsende maatschappij die wij met zijn allen geschapen hebben! Hij is meer van de oude garde. Vandaag de dag komen steeds meer mensen in aanraking met een burn-out of een depressie, omdat ze maar moeten blijven presteren, blijven werken, blijven laten zien dat ze het beste zijn! En het liefst ook nog zo origineel mogelijk. Je moet vooral origineel zijn anders red je het niet.

Terwijl we allang weten dat origineel niet altijd beter is, toch? Een wiel is niet voor niets nog steeds rond.

Dus, Jezus, beste man. Wat mij betreft laten we je voorlopig even met rust. Dan kunnen wij ons weer even richten op onze eigen sores en dan kun jij voor jezelf alles even op een rijtje zetten en bedenken of je dit eigenlijk allemaal nog wel wilt. Ik ben erg positief over de online beroepskeuzetests. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten