maandag, januari 14, 2013

Oorgaan


Ik vind het heerlijk om in mijn oren te prikken. Zo, met een wattenstaafje erin. Vind ik héérlijk. Doe ik bijna elke dag. Het is een soort van verslaving geworden. Ik weet natuurlijk dat, dat uiterst gevaarlijk is en dat ik mijn trommelvlies ermee kan beschadigen maar dat weerhoudt me er niet van het te doen. Zeg maar tegen een cocaïnesnuiver dat het gebruik ervan zijn hartslag onnatuurlijk omhoog zwiept en dat hij eraan kan overlijden. Dat maakt hem helemaal niets uit. Doet-ie het gewoon alsnog. 

Dus elke dag prik ik, meestal na het douchen, voor de lezer die van details houdt, lekker met een wattenstaafje in mijn oor. En dan draai ik hem rond. Ik begin in de schelp van mijn oor en dan ga ik via het glijbaantje in mijn oor zo die gehoorgang in, in de richting van de buis van Eustachius. Meestal is eerst mijn rechteroor aan de beurt en dan links. Soms ga ik nog even terug naar rechts, omdat het dan bijvoorbeeld een beetje jeukt, waar het wattenstaafje eerder zat.

En soms, por ik zó hard in mijn oor, dat ik ervan moet hoesten. Kennelijk staat je oor ook op de een of andere manier in verbinding met je keel. Dat is natuurlijk niet zo raar want, alles zit natuurlijk aan elkaar vast. Je oor aan je hoofd en je hoofd aan je keel.

Dan por en draai ik zo hard in mijn oor’s gehoorgang dat ik ervan moet hoesten. Op zo’n moment besef ik me natuurlijk ook wel dat mijn verslaving veel te ver gaat, ik het niet meer onder controle heb en ik mijn eigen gezondheid in gevaar breng. Maar een oor is nu eenmaal een heel interessant en lichtelijk sexy, uitwendig orgaan. Vind je het leuk als ik de woorden sexy en uitwendig orgaan in een zin gebruik? 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten