woensdag, januari 30, 2013

Ik ben rechts


Omgekeerd, als het zo was, zou het zo kunnen zijn, en als het zo zou zijn, zou het zo zijn; maar omdat het niet zo is, is het niet zo. Logisch.

Ik zal maar goudeerlijk zijn en direct bekennen dat bovenstaande uitspraak helaas niet van mij is. Helaas, Helaas. Dat zal voor jullie even tegenvallen, niet? Wie weet ben ik mijn plek op dat voetstuk wel kwijt na deze toegeving. Deze quote komt in werkelijkheid van Tweedledee, een figuur uit Alice en Wonderland. Hij heeft dit gezegd ooit. Waarschijnlijk in Alice in Wonderland.

Ik zou voor jullie een plaatje kunnen zoeken van Tweedledee, maar dat betekent dat ik dan zelf ook een plaatje van hem zou zien en dat is nu juist wat ik niet wil. Ik heb momenteel geen idee wie Tweedledee eigenlijk is, maar het feit dat hij Tweedledee heet fascineert mij mateloos en zorgt ervoor dat er miljoenen mooie plaatjes door mijn hoofd schieten van de beste man. Of vrouw. Of het kind. Of de aap, of een ander huisdier met een inheemse naam. Mijn hoofd bevat meer plaatjes dan Google aan kan.

Ik heb niet alleen bij de naam Tweedledee deze, hoe zullen we ze noemen, waanbeelden of visioenen. Ik heb trouwens helemaal geen waanbeelden of visioenen, als we het daarover gaan hebben. En ik ben ook niet helderziend. Of paranormaal begaafd op een andere manier. Ik heb geen zesde zintuig of een derde oog. Ik heb ooit wel eens gedacht dat ik geboren ben met twee linkerhanden, maar dat bleek later best mee te vallen. Dat zou knap lastig geweest zijn. Ik mag wel van geluk spreken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten