zaterdag, januari 12, 2013

Standje Shakespeare


Romeo, oh Romeo, waarom zijt gij Romeo? Waarom ben je niet gewoon wat meer zoals iedereen? Waarom moet je eigenlijk zo raar doen? Gast, doe niet alsof je nog nooit eerder verliefd bent geweest. Dat is echt onzin en dat weet jij ook. Vlak voordat je mij zag, had je zogenaamd nog een gebroken hart. Echt een player ben jij. Wat nou gebroken hart. Als je echt van dat meisje had gehouden, was je echt niet zo snel met een ander gegaan, hoor. Ik weet, dat soort dingen kosten tijd. Hoe weet ik zeker dat je er niet heel snel met een ander vandoor gaat als we eenmaal getrouwd zijn? Kun je mij enige garantie geven dat je niet ook bij tien anderen onder hun balkon mooie gedichten staat voor te dragen en de klimop in klautert? Het zou me niets verbazen als jij meer meisjes hebt ontmaagd.

En hoe weet ik eigenlijk zeker, dat als ik sterf voor jou, jij dat ook voor mij zal doen? Ik maak dat dan niet meer mee. Voor hetzelfde geld ben je een week in de rouw, uit soort van respect en sta je daarna alweer andere meiden te daggeren op een of ander gemaskerd bal. En dan nog iets, wat is nu eigenlijk liefde op het eerste gezicht? Bestaat dat wel? Zo verschrikkelijke knap ben je nu ook weer niet. Achteraf gezien denk ik dat we veel te snel in het huwelijksbootje zijn gestapt. Jezus. Ik voelde me ook best onder druk gezet, moet ik zeggen.

En dan nog iets, ik baal er echt van dat je zo negatief doet over mijn ouders en familie. Familie is super belangrijk voor mij en eigenlijk hè, moet ik helemaal niet bij iemand willen zijn die zich ongemakkelijk voelt in de buurt van mijn vader en moeder. Mijn moeder is mijn beste vriendin en ik wil helemaal geen geheimen tegenover haar hebben. En mijn vader, is de meest lieve en onhandige man die ik ken. Als je mij wil, krijg je hem erbij, oke?! Graag of niet?!

Laat maar, ik merk het al. Jij wilt helemaal niet bij mij zijn, jij loopt gewoon je leuter achterna. Leuter ja, zo ouderwets is dat woord niet, hoor. Ik meen het, hoor. Dit is echt de laatste keer. Nog één keer zo’n rare actie of niet op komen dagen en ik pak mijn koffers. Dus, wat wordt het? Romeo of Julia?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten